پای نمایندگان مجلس به لابی در فوتبال باز شده/ لیگ خنده‌داری داریم

دیدار تیم های فوتبال استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز


سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: متأسفانه در فوتبال ما لابی و پارتی‌بازی وجود دارد و حتی برخی اوقات نمایندگان مجلس هم در این اتفاقات دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از دیدار برابر پیکان تهران اظهار داشت: شرایط بازی‌ها به گونه‌ای است که حساسیت‌ها بسیار بالا رفته، پیکان برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد و ما هم برای نیفتادن؛ هر تیمی که بتواند بر استرس خود غلبه کند، می‌تواند در این دیدار موفق باشد.

  


وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید وضعیت استقلال خوزستان این‌گونه شود؟ افزود: متأسفانه برخی‌ها از روز اول در ذهن بازیکنان ما جا انداختند که باید بجنگیم که سقوط نکنیم، هر چقدر من تلاش کردم تا این موضوع را از ذهن آنها بیرون کنم، نشد و حالا می‌بینیم که طبق گفته های اول، فقط باید بجنگیم تا سقوط نکنیم.


سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص اختلافش با هیأت مدیره باشگاه گفت: مدیر باید کاربلد باشد، وقتی وعده می‌دهد، به وعده‌هایش عمل کند، کارشکنی نکند و دخالت در کادر فنی نداشته باشد. البته من در هر جای دنیا بروم، اجازه نمی‌دهم کسی در کارم دخالت کند. به عنوان مثال باید بگویم یعقوب کریمی را به خدمت گرفتیم و قرار شد به او خانه بدهند، متأسفانه نه تنها چنین کاری نکردند، بلکه او را از خوابگاه هم بیرون کردند. یعقوب اعصاب و روان خوبی نداشت و روحیه بدی داشت، او بازیکن بسیار خوبی است اما با چنین شرایطی آیا می‌توان فوتبال بازی کرد؟ در حال حاضر او در مهمانسرا می‌خوابد، کلید منزل به او داده نشد و همسرش در تهران است. شما فکر می‌کنید این بازیکن می‌تواند برای تیمش فوتبال بازی کند؟


ویسی در خصوص استعفایش تصریح کرد: خودشان به من گفتند برو، رفتم و با ۱۳ میلیارد بدهی دوباره برگشتم؛ آن هم به خاطر دل هواداران بود. امروز باید به شما بگویم اگر در لیگ برتر باقی بمانیم، باید همانند روزی که جشن قهرمانی گرفتیم، خوشحال باشیم که به لیگ یک سقوط نکردیم؛ من دوباره برگشتم تا به تیم کمک کنم ولی متأسفانه عده‌ای از این قضیه سوءاستفاده کردند.


وی ادامه داد: چرا «کولیبالی» باید قهر کند و برود؟ چرا یعقوب باید بدون خانه بماند و مدیران به قولشان عمل نکنند؛ اینها همه مشکلاتی است که در استقلال خوزستان وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد.


سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این سؤال که اگر این تیم در لیگ برتر بماند و به یک لیگ سقوط کند، در این تیم خواهید ماند یا خیر؟ گفت: هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌ام و منتظرم این‌بار بازی‌های لیگ تمام شود و بعد تصمیم‌گیری کنم.


ویسی با انتقاد از فدراسیون فوتبال افزود: لیگ حرفه‌ای ما خنده‌دارترین لیگ است. مگر می‌شود حرفه‌ای بود، اما پول نداشته باشید؟ چطور در کشورهای عربی همسایه تمامی امکانات وجود دارد، اما کشور ما با این همه سرمایه، چنین امکاناتی نداشته باشد؟ وقتی می‌گوییم به بازیکنان پول بدهید، مدیران می‌گویند کارگران هم پول نگرفته‌اند؛ کارگران به خیابان می‌ریزند، پولشان را می‌گیرند، اما بازیکنان همچنان بدون پول می‌مانند؛ مگر اینها خانواده و هزینه ندارند، این چه رفتاری است که با بازیکنان می‌شود؟


وی در پاسخ به این پرسش که رئیس فدراسیون فوتبال گفته «به دلیل مشکلات مالی، باید چند تیم از لیگ برتر حذف شوند»، اظهار داشت: من هم با این قضیه موافقم. از سه سال پیش ۳۵۰ میلیون از استقلال خوزستان طلبکار بودم که توانستم ۱۵۰ میلیون آن را بگیرم و از لیگ امسال هم قسم می‌خورم حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌ام، پس این چه لیگ حرفه‌ای است؟ به صراحت می‌گویم در فوتبال ما لابی و پارتی‌بازی بیداد می‌کند و حالا پای نمایندگان مجلس هم به این مسئله باز شده است. آنها که می‌خواهند همچنان در مجلس بمانند؛ با لابی و فشاری که می‌آورند، به دنبال این هستند تا تیم استانشان بماند، حالا تحت هر شرایطی؛ چه پول داشته و چه پول نداشته باشند و با این این لابی‌ها و پارتی‌بازی‌ها فوتبال ما را به بیراهه کشیده‌اند.


سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان ادامه داد: فدراسیون فوتبال خودش بانی این مشکلات است؛ ۹ سال است که در لیگ یک مربیگری می‌کنم اما هیچ‌وقت پولی ندیدم. آخر فصل هم که می‌شود باشگاه‌ها، بدهکار و همیشه بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها، طلبکار تیم‌هایشان هستند؛ چه از آن تیم بروند و چه در آن تیم بمانند و بازی کنند. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاقات ناخوشایند از فوتبال ما بیرون برود و دیگر شاهد لابی، پارتی‌بازی و فشار برخی از آقایان برای حفظ جایگاه خود نباشیم.


ویسی در پاسخ به این سؤال که ۶۰ روز تا شروع جام‌جهانی بیشتر باقی نمانده، باید چه برنامه‌ریزی برای موفقیت تیم ملی کرد؟ گفت: باید بستری را فراهم کنیم که تیم آرامش داشته باشد؛ تیم ملی به بازیکنان باکیفیت بالا نیاز دارد که خارجی‌ها این‌چنین هستند. متأسفانه بازیکنان داخلی به دلیل مشکلاتشان، این‌طور نیستند. شاید بخشی از آن، به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. در اروپا هیچ بازیکنی شب‌زنده‌داری ندارد اما در فوتبال ما تا نیمه‌شب بازیکنان بیدار هستند؛ برای همین است که در کشورهای اروپایی هر دو روز یکبار بازی می‌کنند، اما اینجا وقتی پنج روز یکبار بازی برگزار می‌شود، داد مربیان و بازیکنان درمی‌آید و این نشان می‌دهد که ما زندگی حرفه‌ای نداریم؛ بنابراین امیدوارم تیم ملی با بازی‌های تدارکاتی خود و بازیکنان آماده بتواند در جام جهانی موفق باشد.


وی با انتقاد از صحبت‌هایی که علیه او در مورد یونس دلفی صورت گرفته است، تصریح کرد: این بازیکن پیش من آمد و سه روز مرخصی خواست تا به ایتالیا برود، او در آنجا با یک تیم تمرین کرد و همه اینجا از من انتقاد کردند که چرا گذاشتید این بازیکن برود. من هم بارها گفته‌ام او سه روز از من مرخصی خواست، حالا اگر هم رفته مگر مارادونا بوده که به سرعت او را جذب کنند. من خودم با توجه به اینکه باشگاه تعطیل بود به مسئولان و تیم تلگرام زدم و تماس گرفتم، اما هیچ‌کس پاسخگو نبود و من هم


https://www.mehrnews.com/news/4269721/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.